יקב ארזה ומשרד רונן הלל תקשורת ויחסי ציבור חשפו את היינות הסודיים שהושקו באופן מחתרתי ללא תווית, תוך שימוש במדיה חברתית ובכלים טכנולוגיים ליצירת באז
בשבועיים האחרונים הושק במהלך חדשני וראשון מסוגו בישראל - יין סודי אשר גרם לתעשיית היין, לעיתונאים המובילים, לבלוגרים ולחובבי יין לתהות מי היקב הנועז אשר בחר להשיג סדרה של יינות חדשים ללא תווית וללא פרטים מזהים, כשעל התווית
QR והזמנה לגלוש לעמוד הפייסבוק של היין הסודי ולהשתתף בטעימה עיוורת.
המהלך החדשני הניב ליקב, עוד לפני שנחשף, נקודות זכות רבות בקרב כתבים, אנשי שיווק וחובבי יין, שהחמיאו על התעוזה ועל המהלך החדשני. מהלך שיווקי זה הצטרף גם למחמאות על איכות היין הסודי ועל הזנים שמהם הורכב...
הבוקר, נחשף הסוד השיווקי הגדול, כאשר סמנכ"ל השיווק של יקב ארזה אלחנן שור ורואי כרמלי סמנכ"ל השיווק של משרד יחסי ציבור רונן הלל תקשורת גילו כי מאחורי היין הסודי עומד יקב ארזה הוותיק, היינן פיליפ ליכטנשטיין וסדרת היינות החדשה תל ארזה.
אלחנן שור, מנהל השיווק של יקב ארזה: "הרעיון שעמד מאחורי היין הסודי היה להשיק את היינות בצורה שונה מהמקובל בתעשיית היין המסורתית ולתת לחובבי היין הזדמנות להשתתף בחוויה של טעימה עיוורת של יין. רצינו שקוני היין ישפטו את היין על פי קריטריון אחד – על פי הטעם בלבד".
זהו מהלך השקה מקורי שכמוהו לא נעשה עד היום. המהלך נועד להעביר מסר חד וברור - יין שופטים לפי הטעם.
היין הסודי הוא מהלך שיווקי בו הושקו היינות באופן מחתרתי ללא תווית, תוך שימוש במדיה חברתית ובכלים טכנולוגיים: בחנויות יין מקצועיות נמכרו בקבוקי יין ללא שום תווית או סימן היכר, רק ברקוד דו ממדי (QR Code).
מכיוון שהושקו 2 סוגי יינות, הוחלט שמסגרת הברקוד תהייה צבועה בצבע התווית של היין, כאשר כל זן קיבל צבע שונה.
סריקה של הקוד הפנתה את הצרכן לדף נחיתה ובו הסבר קצר על הפרוייקט עם קישור לדף פייסבוק בשם יין סודי – טעימה עיוורת. www.secretwine.co.il
לצד היינות חולקו בחנויות גלויות עם הסבר קצר, כדי שגם מי שאין לו סמארטפון יוכל לקחת חלק בטעימה העיוורת. בגלויה נרשם:
לגימה אחת לפני כולם ...
רגע לפני השקת סדרה חדשה של יינות ישראלים, אנו מזמינים אתכם לחוויה מיוחדת של טעימה עיוורת במחיר היכרות מיוחד. על בקבוקים אלה לא תמצאו תווית. אין כאן סיפורים על טרואר, זנים, חביות ושנת בציר. אפילו את שם היקב לא נגלה.
עכשיו באמת רק הטעם ידבר
סדרת היינות החדשה נקראת תל ארזה.
שכונת תל ארזה היתה משכן יקב ארזה בירושלים החדשה, לאחר שהמייסדים, בני משפחת שור, עזבו את הרובע המוסלמי של העיר העתיקה בעקבות מאורעות תרפ"ט. היקב שכן בשכונה עד תחילת שנות ה-80. מכאן שם היקב – ארזה.
אלחנן שור: "בבחירת השם אנחנו חוזרים למקורות של היקב. תרבות היין בישראל עדיין בחיתוליה בהשוואה לנעשה בעולם, לכן חשוב לנו כמשפחה שפועלת כבר 160 בענף היין בישראל לשמר את המסורת ואת העבר. זה אולי הדבר המסורתי היחיד שעשינו בהשקת סדרת היינות החדשה".
במהלך תקופת ההשקה הסודית נמכרו היינות במחיר מיוחד של 60 ש"ח.
אודות
יקב ארזה של משפחת שור החל את דרכו בשנת 1847 בעיר העתיקה של ירושלים ע"י מרדכי אברהם שור בתחילת תנועת ההתיישבות. בתחילת שנות השמונים עבר היקב למשכנו הנוכחי בפארק תעשיות אדומים, ליד ירושלים.
מאב לבן, מדור לדור, נמשכת מסורת משפחתית של אהבה ומסירות לייצור יין. בראש הצוות המשפחתי של יקבי ארזה, עומד כיום מוטי שור – דור שביעי למייסדים. יחד עם היינן פיליפ ליכטנשטיין שלו מעל 20 שנות ניסיון בצרפת ובישראל, מובילים את היקב בתנופה של פיתוח וחדשנות, הכוללת פיתוח כרמים של זנים מובחרים והשקת יינות איכותיים כדי להביא לאוהבי היין מכל בציר וכל כרם טעם וארומה ייחודיים.
רונן הלל הינו מנכ"ל ובעלים של משרד יחסי ציבור רונן הלל תקשורת ויחסי ציבור.http://www.ronenhillel.co.il מנכ"ל משותף של חברת מיתוג אישי http://www.mitugishi.co.il לקבוצת האתרים של רונן הלל יחסי ציבור: משרד יחסי ציבור, public relations http://www.googleyourname.co.il/